پروژه بررسی سیستم سوخترسانی موتورهای دیزل

پروژه بررسی سیستم سوخترسانی موتورهای دیزل
دسته: مکانیک و گرایش های مربوطه
فرمت فایل اصلی: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل : 116
احتراق
نخستین منبع کاربردی انرژی است که بشر بدان دست یافته است احتراق گذشته از
دادن گرما و نور، انسان را توانا ساخت که فلزات را بکار گیرد. امروزه بیش
از 95 درصد انرژی مصرفی جهان از راه احتراق فراهم میشود.
موتورهای
احتراقی امروزه در صنعت، حمل و نقل، کشاورز و …… نقش مهمی را ایفاء
میکنند و برای بحرکت درآوردن وسائلی مانند: کشتی، هواپیما، ماشینهای
کشاورزی، ماشینهای ساختمانی و راهسازی و غیره از آن استفاده میشود.
موتورهای احتراقی بطور کلی انرژی حرارتی نهفته در سوخت را به انرژی مکانیکی
تبدیل میکنند.
در
موتورهای احتراق خارجی، سوخت در خارج موتور سوخته و انرژی حرارتی آن به آب
داده میشود و آب را بخار میکند این بخار آب به ماشین مربوطه رفته و
انرژی موجود در آن توسط ماشین تبدیل به انرژی مکانیکی میگردد. ماشینهای
بخار و توربینهای بخار جزو این دسته هستند.
بطور
کلی ساختمان و طرز کار موتور دیزل چهار زمانه شباهت زیادی به ساختمان و
طرز کار موتور بنزینی چهار زمانه دارد. اجزاء یکسان در هر دو نوع مورد
استفاده قرار گرفته و از نظر طراحی با هم اختلاف دارند. اختلاف اصلی بین
این دو موتور در نحوه احتراق آنها بوده و اختلافات دیگر از این موضوع ناشی
میشوند.