پروژه بررسی سیستمهای تعلیق فعال و نیمه فعال
دسته: مکانیک و گرایش های مربوطه
فرمت فایل اصلی: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل : 80
لرزشهای
پی در پی بدنه خودرو سبب خستگی راننده و سرنشینان میشود. در پی آن
کارایی و بازدهی رانندگی و عمر مفید خودرو کاهش یافته و سلامتی انسان به
خطر میافتد، بنابراین مدلسازی مود سواری خودرو بهسازی پاسخ لرزشی آن با
بهره از میرایندههای ارتعاشی از دیدگاههای مهم در طراحی خودرو بوده که
آسایش سرنشین، افزایش دوام خودرو، ایمنی و افزایش کنترل خودرو را به دنبال
دارد.
خاصیت
میرایش ارتعاشات لرزشها و رفع بعضی از اغتشاشات حرکت در خودرو و حفظ بعضی
ویژگیهای مناسب جهت ایمنی، از ویژگیهای مناسب مکانیکی است که انجام آن
با یک وسیله مکانیکی امکانپذیر است. مجموعه مشخصی که فراهمگر هدف بالاست،
سیستم تعلیق نام دارد. این مجموعه قلمرو وسیعی را با خواص و وظایف متفاوت
در بردارد.
فنر
وسیلهای است که هم یک مقدار کششی بالایی دارد و هم نرم است. اگر یک
اتومبیل فاقد سیستم تعلیق باشد بدنه آن بر اثر تکانهای مختلف و متوالی
دچار ارتعاش و لرزش خواهد شد. برای راحتی، به چنین فنرهای نرم و کششی برای
فراهم کردن راحتی نیازمندیم. متاسفانه ، یک فنر نرم زیر بارهاهای وارد شده
بر آن فرو می پاشد و می شکند و این امر باعث از بین رفتن توان کششی فنر می
شود.
زمانیکه
فنر بر اثر یک بار وارد شده بر آن فشرده می شود، تغییرات وارد بر آن فقط
تغییرات خمشی و انعطافی نیست. فنر به علت کاهش تلرانس موجود بین اتومبیل و
سطح جاده منحرف می شود، اگرچه یک مقدار تلرانس برای این امر لازم و ضروری
می باشد. در نگاه اول فشار وارده از سوی فنر به سمت ما سخت و خشک است زیرا
فنر در مجموع تمایل دارد که در موقعیتهای عمودی دگرگونیهای مختلفی داشته
باشد.