
پروژه بررسی سیستم های ترمز ضد قفل ABS
دسته: مکانیک و گرایش های مربوطه
فرمت فایل اصلی: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل : 104
وظیفه
ی سیستم ترمز در یک خودرو ایجاد شتاب منفی در خودرو جهت کم کردن سرعت آن
یا توقف خودرو یا کنترل سرعت در سراشیبی ها می باشد . بنا بر این سیستم
ترمز باید در خودرو نیرویی در خلاف جهت حرکت خودرو تولید کند که این نیرو
در یک مسافت راه ترمز به عنوان کار نیروی ترمزی تعریف می شود، که این کار
نیروی ترمز انرژی جنبشی خودرو را کاهش می دهد
اساس
کار سیستمهای ترمز هیدرولیکی انتقال فشار در مایعات می باشد ، چون مایعات
غیر قابل تراکم بوده و مانند یک جسم صلب نیرو و فشار را منتقل می کنند
.بنابراین هرگاه ما در محفظه ای مقداری از یک مایع را به وسیله ی یک نیروی
مشخص متراکم کنیم ، مایع تحت فشار قرار گرفته و اگر این نیرو در یک سیلندر
ترمز ایجاد شده باشد نتیجه ی آن انتقال نیرو به قسمتهای اصطکاکی و لنتهای
ترمز می باشد .
پمپ
دو دوبل مانند یک پمپ ساده عمل می کند با این تفاوت که در پمپ دوبل از دو
پیستون قرقره ای شکل استفاده شده است ، که پیستون اول توسط نیروی مکانیکی
پدال و پیستون دوم توسط (جلویی) توسط فشار هیدرولیکی پیستون اول کار می
کند.
در
بعضی از اتومبیل ها برای ایمنی بهتر خودرو از پمپ دوبل(دو مداری ) استفاده
می شود . هرگاه از یک پیستون برای کار اندازی ترمز چهار چرخ استفاده کنیم
اگر مشکلی برای تشتکی تولید فشار پیش بیاید کل ترمز خودرو از کار می افتد.
یا اگر جایی از مدار نشتی پیدا کند چون پمپ اصلی دارای یک مخزن می باشد
روغن آن تخلیه شده و ترمز از کار می افتد .