پروژه بررسی سیستم های تعلیق و شبیه سازی سیستم تعلیق غیر فعال بوسیله نرم افزار MATLAB
دسته: مکانیک و گرایش های مربوطه
فرمت فایل اصلی: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل : 130
از
وقتی که اولین ماشین های ساخت بشر که مجهز به موتور بودند بوجود آمدند یک
نویز (اختلال ) جدید در آن ها به وجود آمد . در بسیاری از محیط ها با
اثرات زیان آور ارتعاشات بصورت فزاینده ای مواجه می شویم . ثابت شده است که
این ارتعاشات مکانیکی باعث بروز حس بد شدیدی میشود که ناشی از این حقیقت
است که این ارتعاشات مستقیماَ از طریق اتصالات صلب به بدن انسان منتقل می
شود .
این
ارتعاشات بطور خاص در خودروهای جاده قابل درک است . بنابراین از اولین
روزهای قرن بیستم تلاشها برای حذف و یا کاهش این نوع ارتعاشات افزایش یافت .
حاصل این تلاشها نصب سیستم تعلیق بوده است و امروزه مدل های زیادی از
سیستم تعلیق وجود دارد .
جرم
معلق، جرم خودرو بر فنرها است، حال آنکه جرم نامعلق به صورت جداگانه، جرم
بین جاده و فنرهای سیستم تعلیق تعریف می شود. خشکی فنر، بر عکس العمل جرم
معلق در هنگام رانندگی تاثیر می گذارد. خودروهایی که دارای جرم معلق ضعیفی
هستند، نظیر خودروهای اشرافی می توانند دست اندازها را به راحتی هضم کرده و
یک سواری فوق العاده نرم و راحت را فراهم آورند
خودروهایی
که دارای فنرهای سخت می باشند، مانند خودروهای اسپرت نسبت به جاده های پر
دست انداز، خشونت بیشتری نشان می دهند. ولی این نوع اتومبیل، به خوبی حرکت
بدنه را به حداقل می رساند؛ واین بدان معناست که آنها قابلیت سواری به
صورت دیوانه وار را دارا هستند، حتی در سر پیچ ها.
- ۹۴/۱۱/۰۶