پروژه بررسی ضربه گیرها در تصادف خودرو
دسته: مکانیک و گرایش های مربوطه
فرمت فایل اصلی: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل : 138
اولین
کسی که در اثر تصادف مرد، شخصی به اسم Bridget Driscoll در سال ١٨٩٦بود.
سرعت تصادف ٦ کیلومتر بر ساعت بود. بر طبق آمار سال ٢٠٠٥ ، هر ٣٠ ثانیه یک
نفر جان خود را در اثر تصادف از دست میدهد که معادل یک ملیون نفر در سال می
باشد. ایران بالاترین آمار مرگ و میر ناشی ازتصادفات را درجهان داراست.
ایران
با دارا بودن تنها یک درصد جمعیت جهان، دو درصد از تلفات انسانی ناشی از
تصادف سراسر کشورهای کره زمین را به خود اختصاص داده است. بر اساس آمارهای
ارائه شده، روزانه ٦٤ ایرانی در تصادفات رانندگی فوت می کنند. ٧٥٠ نفر نیز
در اثر وقوع این تصادفات با مجروحیت مواجه میشوند.
براساس
آخرین آمار سازمان جهانی ایمنی راهها، آمار کشته شدگان ناشی از تصادفات در
سطح جهان روزانه سه هزار و دویست و تعداد مجروحان ٥٠ هزار نفر است که با
این حساب سهم ایران با توجه به جمعیت باید حداکثر ٣٢ کشته و ٥٠٠ مجروح
باشد. این آمارها اهمیت ایمنی در خودرو را بیان میکند.
ضربه
وارد شده از یک خودروی متحرک به یک مانع یک فرایند بسیار پیچیده است .
زیرا در مدت زمانی کمتر از100-150 میلی ثانیه طول کشیده و با تغییر شکلهای
الاستیک و پلاستیک همراه است. بررسی خصوصیات تغییر شکل ایجاد شده ، از
مهمترین موضوعاتی است که خودروسازا ن با آن مواجه هستند. در بحث شکل پذیری
بدنه خودرو دو موضوع متضاد قابل بحث است . یکی پایین بودن شکل پذیری بدنه
خودرو و دیگری بالا بودن شکل پذیری بدنه خودرو می باشد .
- ۹۴/۱۱/۰۶