پروژه بررسی اثرات تغییر شکل بال و بدنه بر روی معادلات حرکت هواپیما

پروژه بررسی اثرات تغییر شکل بال و بدنه بر روی معادلات حرکت هواپیما
دسته: مکانیک و گرایش های مربوطه
فرمت فایل اصلی: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل : 45
از
هنگام اختراع هواپیما توسط برادران رایت در سال 1903 تا اواخر جنگ دوم
جهانی موتورهای پیستونی همراه با ملخ هواپیماها بودند . در اینجا لازم به
تذکر است که هواپیـما برای حـرکت نیـاز به Thrust دارد . در حالیکه موتور
پیستونی Power تولید میکند و این ملخ است که Power را به Thrust تبدیل می
نماید .
طبق
اصل سوم نیوتن هر عملی را عکسالعملی است مساوی و در جهت مخالف و ملخ با
چرخش خود جرم معین از هوا را شتاب مشخص میبخشد . پس طبق فرمول F = mc
نیرویی بر هوا به سمت عقب وارد کرده است و عکسالعمل این نیرو به سمت جلو
نیروی Thrust را فراهم میآورد . منتهی محدودیت ملخ در این است که نمی
تواند به هوا شتاب زیادی بخشد .
همان
طور که در آئرو دینامیک خواندیم در ارتفاعات زیاد چون دانسیته هوا کم است
drag نیز کم بوده ، به Thrust کمتری نیاز است که معنی آن معرف کمتر سوخت
است ولی همانطور که گفتیم ملخ به علت کمی دانسیته در این ارتفاعات کارایی
ندارد . مجموعه ی این مسائل باعث گشت تا دانشمندان هواپیمایی به فکر یافتن
جانشینی مناسب برای موتورهای پیستونی بیفتند که نهایتاً به شکل موتور جت
ظاهر گردید .
موتور
جت نیز همچون ملخ بر اساس اصل سوم نیوتن کار می کند با این تفاوت که mass
کمی از هوا را شتاب زیادی می بخشد . پس هم می تواند به سرعت های زیادی دست
یابد و هم چون کمتر به Density متکی است در ارتفاعات زیاد به خوبی قادر به
فعالیت است .

- ۹۴/۱۱/۰۸