پروژه تاسیسات داخلی جایگاه سوخت

پروژه تاسیسات داخلی جایگاه سوخت
دسته: مکانیک و گرایش های مربوطه
فرمت فایل اصلی: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل : 64
گاز
طبیعی که حاصل تجزیه مواد ارگانیک در لایه های زیر زمینی است در مخازن
عظیم هیدرو کربنی زیر زمین تشکیل و تجمع می یابد ترکیب گاز طبیعی متشکل از
80 درصد متان کمتر از 12 درصد اتان و 8 درصد گازهای دیگر است و می تواند
بعنوان سوخت در خودروها و یا جایگزینی برای سوخت های فسیلی مورد استفاده
قرار گیرد.
CNG
با توجه به شرایط اقلیمی ایران و با توجه به وجود شبکه گسترده توزیع گاز
جایگزین بسیار مناسبی برای دیگر سوختهاست، زیرا هم هزینه سوخت کمتری را به
استفاده کننده تحمیل کرده و هم نقش بسزایی در بهبود وضع آلودگی هوا ایفا می
کند همچنین دارای درجه اکتان 13 است که بعنوان سوخت خودرو بسیار مناسب می
باشد.
گاز
طبیعی نسبت به هوا سبکتر است و به همین دلیل در صورت نشت گاز از مخازن
ذخیره سوخت و دیگر اجزا به سرعت به سمت بالا حرکت می کند. دمای اشتعال گاز
طبیعی تقریباً دوبرابر بنزین است که همین باعث می گردد خطر انفجار یا آتش
سوزی خوردهای گاز سوز به شدت کاهش یابد جدا از مشخصات فیزیکی و شیمیایی گاز
طبیعی، مخازن تخلیه گاز طبیعی CNG با استحکام بیشتری در مقایسه با باک های
معمولی استفاده شده در خودرو ها ساخته می شود.
هنگامی
که هدف سوخت رسانی به مجموعه ناوگان حمل و نقل یک سازمان یا یک اداره باشد
بطوریکه خودروها بتواند در طول مدت شب یا برای چندین ساعت در روز بدون
استفاده باشند در اینحالت می توان عملیات سوخت رسانی را آهسته با استفاده
از ایستگاه سوخت رسانی کند (SLOW FILL) انجام داد.
