پروژه تجزیه و تحلیل انواع روش های سوئیچ کردن سنسورهای خودروهای انژکتوری

پروژه تجزیه و تحلیل انواع روش های سوئیچ کردن سنسورهای خودروهای انژکتوری
دسته: مکانیک و گرایش های مربوطه
فرمت فایل اصلی: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل : 50
عنوان
اختصاری EFI که مدت زمانی است در مطالب مربوط به صنعت خودرو به چشم می
خورد، در واقع به نوعی سیستم پیشرفته تزریق سوخت یا بهتر بگوییم به
انژکتورهای معاصر اطلاق می شود. EFI کوتاه شده عبارت Electronically Fuel
Injection به معنی تزریق سوخت به روش الکترونیکی است که نزدیک به 30 سال
است جایگزین کاربراتور شده است.
در
ابتدا این سیستم به عنوان نمادی از مدرن بودن یک خودرو مورد استفاده قرار
می گرفت. هر چند که خودروهای مجهز به EFI عملکردی به مراتب بهتر از
خودروهای کاربراتوری دارند؛ اما چند سالی است که به دلیل آلودگی بیش از حد
محیط زیست و نیز مواجه شدن با بحران سوخت، استفاده از آن به صورت یک اجبار
هم در آمده است.
نخستین
وسیله ای که می توان آنرا ابتدایی ترین انژکتور یا تزریق کننده سوخت
نامید، دستگاهی کاملاً ابتدایی بود که برای تزریق سوخت روغن به موتور توسط
فردی به نام «هربرت آکروید استوارت» ساخته شد. دستگاهی که توسط هربوت
اختراع شد بعدها به دست رابرت بوش تکامل یافت که از آن برای تزریق گازوییل
به موتورهای دیزل در میانه دهه 1920 استفاده می شد.
همچنین
زمان استفاده از نخستین انژکتورهای مخصوص موتورهای بنزینی نیز به 1925 باز
می گردد. گفته می شود، شکل اولیه انژکتورهای تزریق بنزین، توسط یک مهندس و
مخترع سوئدی به نام «یوناس هسلمن» اختراع شده که در موتورهای موسوم به
Hessel man engine مورد استفاده قرار می گرفته است. لازم به ذکر است، خود
این موتورها نیز توسط هسلمن اختراع شد.

- ۹۴/۱۱/۲۳