پروژه تحلیل عددی و روش تست کارآیی در توربوماشین ها

پروژه تحلیل عددی و روش تست کارآیی در توربوماشین ها
دسته: مکانیک و گرایش های مربوطه
فرمت فایل اصلی: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل : 105
وقتی
که اهداف IHPTET نهایت پیشرفت در کارآیی را ارائه می دهد، طبیعت بسیار
رقابتی فضای کاری کنونی، افزایش بازده را برای تمام محصولات توربو ماشینی
جدید طلب می کند. به خصوص با قیمتهای سوخت که بخش بزرگی از هزینه های
مستقیم بهره برداری خطوط هوایی را به خود اختصاص داده است، SFC، یک فاکتور
کارایی مهم برای موتورهای هواپیمایی تجاری می باشد.
اهداف
مربوط به کارایی کلی موتور، مستقیما به ملزومات مربوط به بازده
آیرودینامیکی مخصوص اجزاء منفرد توربو ماشین تعمیم می یابد. در راستای
رسیدن به اهداف مورد نیازی که توسط IHPTET و بازار رقابتی به طور کلی آنها
را تنظیم کرده اند، اجزای توربو ماشینها باید به گونه ای طراحی شوند که
پاسخگوی نیازهای مربوط به افزایش بازده، افزایش کار به ازای هر طبقه،
افزایش نسبت فشار به ازای هر طبقه، و افزایش دمای کاری، باشند.
بهبودهای
چشمگیری که در کارایی حاصل خواهد شد، نتیجه ای از بکار بردن اجزایی است که
دارای خواص آیرودینامیکی پیشرفته ای هستند. این اجزا دارای پیچیدگی بسیار
بیشتری نسبت به انواع قبلی خود هستند که شامل درجه بالاتر سه بعدی بودن، هم
در قطعه و هم در شکل مسیر جریان می باشد.
میدان
های جریان مربوط به این اجزا نیز به همان اندازه پیچیده و سه بعدی خواهد
بود. از آنجایی که درک رفتار پیچیده این جریان، برای طراحی موفق چنین
قطعاتی حیاتی است، وجود ابزارهای تحلیلگر کارآتری که از دینامیک سیالات
محاسباتی (CFD) بهره می برند، در پروسه طراحی، اساسی می باشد.