پروژه تحلیل جعبه دنده اتوماتیک با کنترل الکترونیکی

پروژه تحلیل جعبه دنده اتوماتیک با کنترل الکترونیکی
دسته: مکانیک و گرایش های مربوطه
فرمت فایل اصلی: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل : 116
سیستم
های هیدرولیکی گیربوکس اتوماتیک برای اینکه گیربوکس بتواند وظیفه اش را به
درستی انجام دهد و عمر سرویس آن طولانی باشد ، احتیاج به روغن های مخصوصی
دارند. فیلترهای بکار رفته در گیربوکس این روغن ها را تمیز نگه داشته و از
وارد آمدن خسارت و ایجاد سایش در قطعات داخلی جلوگیری می کنند.
درانتقال
قدرت اتوماتیک موتور بوسیله کوپلینگ هیدرولیکی به گیربوکس وصل می شود. این
کوپلینگ هیدرولیکی معمولا ً با عنوان تورک کنورتور شناخته می شود . در
تورک کنورتور هیچ اتصال صلب ( ثابت ) بین موتور و گیربوکس وجود ندارد ( به
استثنای کلاچ قفل شونده lock up ) . برای فهمیدن عملکرد تورک کنورتور ابتدا
لازم است تا اجزای آن را بشناسیم .
هنگامی
که موتور می چرخد ، پمپ یا ایمپلر که به طور مستقیم به پوسته تورک کنورتور
متصل است ، با سرعت موتور دوران می کند . روغن از پره های پمپ به سمت پره
های توربین هدایت می شود . روغن توربین را که به شافت ورودی گیربوکس
هزارخار شده است به حرکت در می آورد . این عملکرد شبیه به عمل یک آبشار روی
یک چرخ شناور است . نسبت سرعت توربین به پمپ در حدود 1.1 به 1 است .
نوع
هلالی در واقع پمپ دنده داخلی است که از دو دنده محرک و متحرک تشکیل شده
است. دنده داخلی بوسیله تورک کنورتور به حرکت در می آید و همانند ایمپلر
عمل می کند. دنده خارجی بوسیله دنده داخلی به حرکت در می آید. فاصله بین
دنده ها بوسیله هلالی از قسمت ورودی به قسمت خروجی پمپ تغییر می کند.

- ۹۴/۱۱/۲۶