پروژه تحلیل و بررسی دینامیک و آیرودینامیک در خودروی 206

پروژه تحلیل و بررسی دینامیک و آیرودینامیک در خودروی 206
دسته: مکانیک و گرایش های مربوطه
فرمت فایل اصلی: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل : 200
دانش
دینامیک خودرو مرتبط با حرکات و رفتار خودرو از دیدگاه کار کردی،چگونگی
سواری و چرخش می باشد.برانگیزاننده حرکات خودرو نیروهای جاده،گرانش و پسای
آیرودینامیکی است.پارامترهای دینامیکی و چگونگی مانوردهی معیار و شاخص
رفتار دینامیکی و برانگیختگی خودرو می باشد.
از
آنجا که دینامیک خودرو در پی یافتن واکنش مودهای مختلف حرکت خودرو به
نیروهای اعمالی است،بنابراین چگونگی و چرایی این نیروها بسیار با اهمیت
است.به غیر از نیروهای گرانشی و پسای آیرودینامیکی،دیگر نیروهای اعمالی به
خودرو از سوی تایرها و در نقطه تماس تایر و جاده که به اندازه کف دست
است،اعمال می شود.
شبیه
سازی پروفیل جاده بطور عمده برای اهداف تحلیل خوش سواری خودرو و بارگذاری
سیستمهای تعلیق و همچنین جهت بررسی صدمات وارده به جاده ها از سوی خودروها
انجام می گیرد. در ادامه پس از ذکر تاریخچه شبیه سازی پروفیل جاده، تاریخچه
دینامیک خودرو، تحلیل خوش سواری، تحلیل خوش فرمانی، مرور می شود.
از
سال 1960 ساخت تجهیزاتی که بتوان آنها را برای اندازه گیری پروفیل جاده بر
روی خودروها نصب کرد به ثمر نشست که تجهیزات PCA METER , MASY METER از
آن جمله اند. در سال 1964، شرکت جنرال موتور (GM) پروفایلری را با خصوصیت
ایجاد یک مرجع اینرسی بوجود آورد که آغاز پیدایش نسل جدید پروفایلرها بودند
که خطاهای اندازه گیری این تجهیزات خیلی پایین بود.
- ۹۴/۱۱/۲۶