پروژه بررسی و عیب یابی سیستمهای بنزینی انژکتوری پژو206

پروژه بررسی و عیب یابی سیستمهای بنزینی انژکتوری پژو206
دسته: مکانیک و گرایش های مربوطه
فرمت فایل اصلی: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل : 197
دانلود فهرست پروژه قبل از خریداز
زمان اختراع موتورهای احتراق داخلی و خودرو، تلاش های زیادی برای بهبود و
سودمند نمودن آنها صورت گرفت. به ویژه در دهه های اخیر مسائل زیست محیطی و
بحران انرژی موجب شده است که خودروسازان اقدام به تحقیقات و آزمایشات زیادی
برای کاهش مصرف سوخت و آلودگیهای خودرو نمایند. با توجه به تعداد زیاد
خودروهای بنزینی سعی بر بهبود سیستم سوخت رسانی و کاهش مصرف سوخت آنها و در
نتیجه کاهش گازهای خروجی موتور بوده است. در راستای این هدف شرکت های
خودروسازی به سیستمهای انژکتوری و تزریق سوخت در خودروهای بنزینی توجه
زیادی نشان دادند، به این ترتیب روند تکاملی سیستمهای بنزینی انژکتوری
آغاز شد.
به زبان ساده، سیستم تزریق سوخت یک
روش تحویل مخلوط سوخت و هوا به سیلندرهای موتور میباشد. این همان کاری است
که توسط کاربراتور انجام میشود ولی توسط سیستم تزریق سوخت، این کار با
بهترین بازدهی صورت میگیرد. برای سوختن کامل بنزین در موتور بایستی نسبت
هوا به سوخت بین 12 به 1 تا 16 به 1 باشد. متاسفانه در چنین دامنه وسیعی،
اگر مخلوط خیلی غنی باشد سوخت زیادی به هدر خواهد رفت و اگر خیلی رقیق باشد
منجر به گرمای بیش از حد و از بین رفتن سوپاپ ها و حتی پیستون ها خواهد
شد. و در هر دو صورت منجر به هزینه های اضافی و آلودگی هوا خواهد شد.
امروزه
دریافته اند که برای بدست آوردن ماکزیمم قدرت موتور در موتورهای کوچک و
جدید ساخته شده، کاهش آلودگی در یک حد مینیمم قابل قبول، طی مسافت بیشتر با
مصرف یک مقدار مشخص سوخت، و عمر بیشتر موتور باید نسبت سوخت به هوا در همه
سرعت ها و دورهای موتور بسیار نزدیـک به عدد 7/14 به 1 باشد و این همان
نقطه ضعف کاربراتور نسبت به سیستم تزریق سوخت میباشد که نمیتواند بطور
پیوسته و در تمام شرایط کار موتور، چنین مخلوطی را تامین کند.حتی جدیدترین
انواع کاربراتورها، یک وسیله ساده میباشد که به تعداد زیادی ادوات کمکی
مجهز شده تا بتواند نقایص آن را جبران کند ولی با تمامی تدابیر اتخاذ شده و
ادوات اضافه شده باز هم نقص اصلی و اساسی سیستم کاربراتور وجود داشته و آن
هم روش مخلوط نمودن سوخت و هوا در کاربراتور میباشد که بسیار ابتدایی
است.
طراحی چنین سیستمی که تمامی نیازها
را پاسخگو باشد نیاز به تولید یک وسیله پیچیده دارد که البته این کار قابل
انجام بوده و در حقیقت انجام شده است و هر سیستم داخل آن کار خود را به
طور صحیح انجام میدهد. اما متاسفانه هیچ موتوری نیست که از دور آرام به
یکباره به حالت شتاب برود و از حالت شتاب به یک دور ثابت برود و در آن حالت
بماند و همچنین هیچ موتوری نیست که در یک دور ثابت کارکند.
