پروژه تحلیل تنش در مخازن سوخت خودروهای LNG سوز بوسیله نرم افزار Ansys

دسته: مکانیک و گرایش های مربوطه
فرمت فایل اصلی: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل : 129دانلود فهرست پروژه قبل از خرید
در
این پروژه ابتدا به معرفی اجمالی سوخت LNG و موتورهایی که با سوخت LNG کار
می کنند پرداخته است و در ادامه به معرفی کامل انواع کامپوزیتها و محل
استفاده آنها پرداخته شده است و سپس تحلیل مخازن سوخت LNG برای خودروها با
نرم افزار ANSYS انجام شده است . که برای مقایسه مناسب بین مخازن کامپوزیتی
و فولادی هر دوی این مخازن مورد بررسی قرار گرفته است وبرای صحت سنجی در
یک فصل به طور اجمالی به فرمول های مربوط به مخازن جداره نازک اشاره شده و
در انتهای تحلیل ها با مقایسه پاسخهایی که از فرمول های این فصل بدست آمده و
پاسخ های نرم افزار میزان دقت تحلیل نرم افزاری مورد بررسی قرار گرفته است
در ادامه مبحث با تغییر جنس مخازن مقایسه مختصری بین انواع جنس ها انجام
شده است و در انتها اشاره کوتاهی به چشم انداز حضور ایران در عرضه شده است .
درحا
ل حاضر استفاده از سوختهای فسیلی به علت آلودگی های بالا با مشکلات زیست
محیطی بسیاری مواجه شده است که برای حل این مشکلات به راه کارهای بسیاری
پرداخته شده است . یکی از این روش ها استفاده از سوختهای فسیلی با میزان
کربن پایین است . که در حال حاضر گاز طبیعی است. درمورد استفاده از این
سوخت یکی از مشکلات اصلی حجم بالای این گاز بود که برای استفاده طولانی مدت
یا می بایست مخازن برزگی برای ذخیره گاز ایجاد می شد که این کار برای
استفاده در خودروکه مورد اشاره این پروژه است امکان پذیر نبود و یا استفاده
از گاز فشرده یا CNG بود که به علت فشار بالا در حدود 200 بار می بایست
ضریب ایمنی مخازن بسیار بالا می باشد که از لحاظ اقتصادی هزینه بالایی را
در بر می گیرد و همچنین باز با این اعمال میزان گاز دخیره شده پاسخ گویی
استفاده طولانی مدت نبود و نیاز به شارژ چندین باره دارد یکی از راه های حل
این مسئله استفاده از سوخت LNG (گاز طبیعی مایع) است در این حالت گاز تا
C162- سرد می شود و در مخازن با فشاری نزدیک به BAR1 نگه داری می شود .
مخزن نگهداری زمینی برای استفاده نیروگاهی
مخازن نگهداری سوخت خودرو
مخزن نگهداری زمینی برای استفاده نیروگاهی
مخازن
زمینی به صورت دو جداره ساخته می شوند که مخزن داخلی از جنس فولاد و مخزن
بیرونی از جنس بتن برای محافظت از مخزن داخلی و جلوگیری از خطر شکست مخزن
فولادی بر اثر شوک حرارتی وخارج شدن سوخت LNG از مخزن ساخته می شود. مخزن
بیرونی بتنی از مخزن فولادی داخلی در برابر خطرهای خارجی محافظت می کند و
درصورت شکست مخزن داخلی به عنوان ظرف گیرنده عمل می کند. مخزن بیرونی بتنی
نیازمند استحکام بالا است که بتواند درصورت جوش سرد مایع به عنوان ظرف
گیرنده عمل کند. این مخزن حتی در موارد اضطراری نیاز به یک سقف بسته دارد
که بتواند از فرار کنترل نشده ابرهای گاز در محیط جلوگیری کند.
مخازن نگهداری سوخت خودرو
سایزهای
مخزن ذخیره سازی LNG نوعی، 273، 360 و 437 لیتر می باشند. با این حال، هم
ذخیره سازی CNG و هم LNG می توانند درخور تنظیم محدوده ای از کاربردها بسته
به فضای قابل دستیابی و فواصلی که قرار است طی شوند، باشند. نگهدارنده
های سوخت LNG، مخزن های خلا عایق کاری شده ی سوپر برودتی می باشند که از
فولاد ضد زنگ با کیفیت بالا برای طول عمر توسعه یافته ساخته می شوند و در
کل به فضای شاسی که همانند فضای مخزن دیزل استاندارد می باشد، نیاز دارند
(بسته به کاربرد).
- ۹۵/۰۴/۲۷