پروژه|پایان نامه

دانلود پروژه,پایان نامه

پروژه|پایان نامه

دانلود پروژه,پایان نامه

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

دانلود پروژه مقاله مدیریت منابع انسانی و نوآوری سازمانی

پروژه تجزیه و بررسی الکتروموتور در دستگاه تیز کننده الکترود

تجزیه و بررسی الکتروموتور در دستگاه تیز کننده الکترود

پروژه بررسی رباتهای صنعتی و مشخصات آنها در جوشکاری

پروژه انتخاب یک سیستم خنک سازی توربین گازی

پایان نامه انتخاب یک سیستم خنک سازی توربین گازی

مقاله انتخاب یک سیستم خنک سازی توربین گازی

دانلود پایان نامه انتخاب یک سیستم خنک سازی توربین گازی

دانلود تحقیق پمپ های گریز از مرکز

پروژه بررسی شرایط قاضی در فقه اسلامی

بررسی شرایط قاضی در فقه اسلامی

پروژه در رابطه با گرمایش از کف

دانلود پروژ] در رابطه با گرمایش از کف

ارائه روش جدید جهت حذف نویز آکوستیکی در یک مجرا

دانلود پروژه اثرات نفت بر اقتصاد کشور و محیط زیست مناطق

پروژه طراحی مخازن کرایوژنیک در حالت افقی و عمودی

مقاله طراحی مخازن کرایوژنیک در حالت افقی و عمودی

طراحی مخازن کرایوژنیک در حالت افقی و عمودی

پروژه بررسی و طراحی مدولار گیربکس مبدل دوران ممتد به غیر ممتد

بررسی و طراحی مدولار گیربکس مبدل دوران ممتد به غیر ممتد

پروژه بررسی و طراحی و ساخت ماشین تراش رومیزی

مقاله بررسی و طراحی و ساخت ماشین تراش رومیزی

دانلود مقاله بررسی و طراحی و ساخت ماشین تراش رومیزی

بررسی و طراحی و ساخت ماشین تراش رومیزی

پروژه محاسبات واتر پمپ جهت انواع خودرو

پروژه طراحی و محاسبات واتر پمپ جهت انواع خودرو

طراحی و محاسبات واتر پمپ جهت انواع خودرو

پروژه مقاوم سازی بنده خودرو

پروژه طراحی و مقاوم سازی ورقه و بدنه خودرو

مقاوم سازی ورقه و بدنه خودرو

  • ۰
  • ۰

پروژه بررسی طرح فنی تولید قطعات لاستیکی

پروژه-بررسی-طرح-فنی-تولید-قطعات-لاستیکی
پروژه بررسی  طرح فنی تولید قطعات لاستیکی
دسته: مکانیک و گرایش های مربوطه
فرمت فایل اصلی: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل : 116
دانلود فهرست پروژه قبل از خرید

پیشرفت روز افزون تکنولوژی و پیچیدگی هر چه بیشتر وسایل روزمره زندگی نیاز هر چه بیشتری را به قطعات لاستیکی ایجاب می نماید. جهت تهیه یک قطعه لاستیکی لازما ست که مورد مصرف آن به طور دقیق بررسی شده و بسته به شرایط کارکرد و سایر عوامل مختلف نسبت به طراحی یک آمیزه اقدام نمود. در این پایان نامه، به بررسی مشخصات و ویژگیهای فنی و مکانیکی محصولات لاستیکی و همچنین روشهای مختلف تولید، طرح فنی تولید قطعات لاستیکی از جمله محصولات لاستیک ـ فلز (مانند ضربه گیرها و ...) و تمام لاستیک (مانند آب بندها، اورینگ ها، کاسه نمدها و...) و ماشین آلات و تجهیزات مربوطه پرداخته شده است. همچنین خواص مکانیکی این قطعات و بهبود آنها با استفاده از استانداردهای مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. حساسیت این طرح، به طور عمده، از مکانهای مصرف این قطعات ناشی می شود زیرا این محصولات در محلهایی کاربرد دارند که عواقب ناشی از سهل انگاری در تولید و کنترل کیفیت آن سبب بروز خسارتهای مالی و جانی فراوان خواهد شد.

پلیمرها یکی از مواد مهندسی می باشند که در صنعت امروزی کاربرد زیادی بدلیل ویژگی خاص خود پیدا کرده است. واژه پلیمر که در علم شیمی بکار گرفته می شود  به معنی چندین مر (مر + مر + مر + ... = پلیمر) می باشد. کلید اصلی پلیمرها از دو اتم کربن تشکیل یافته که علاوه بر پیوند با اتمی دیگر، با اتم کربن یک، دو یا سه نیز پیوند مشترک دارد. ( یک، دو یا سه الکترون به اشتراک می گذارد). کلاً پلیمرها ساختار غیر بلوری دارند و با اضافه کردن درصدی از اتم کربن، استحکام و انعطاف‌پذیری مناسبی بخود می گیرند و قابل مصرف می شوند. لاستیک ها  جزیی از پلیمرها هستند که ساختارشان از اتم های کربن بصورت زنجیره ای تشکیل شده اند ( نه به صورت خط مستقیم ) و انعطاف پذیری زیادی دارند. لاستیک طبیعی قابلیت مصرف صنعتی چندانی ندارد مگر اینکه فرآیندهای مختلفی روی آن انجام گیرد. واژه لاستیک برای اولین بار توسط ژوزه پرسیلی در سال 1770 میلادی و برای ساخت مداد پاک کن استفاده گردید. نام لاستیک در زبان بومی به معنای اشک چوب (کائوچو) می باشد که از شیره درختی بنام هوآ و در منطقه ای از برزیل بنام اسمیردا بدست می آید. در زمان های قدیم  در این منطقه (اسمیردا) ظروف لاستیکی از این ماده ساخته می شد. در ابتدا، تولید محصولات لاستیک محدود به مداد پاک‌کن، تخت کفش و ... می شد ولی در اوائل قرن بیستم و  بدنبال اختراع لاستیک مصنوعی تحول چشم گیری در این صنعت بوجود آمد.

روش تولید قطعات لاستیک ـ فلز
قطعات لاستیک ـ فلز به دو صورت تزریق و پرس (مانند محصولات اورینگ و زوار) می توانند تولید گردند. لاستیک طبیعی و مصنوعی بعد از اختلاط با مواد افزودنی به قالبها ریخته می شوند و سپس توسط بخار یا هیتراالکتریکی قبلاً آنها را در قالب کار گذاشته و بعد از آن مخلوط لاستیک به قالب تزریق می گردد. استفاده از مواد کمکی جهت چسباندن لاستیک و فلز و همچنین بکارگیری محلول آب صابون یا اسپری سیلیکون جهت نچسبیدن قطعه به قالب ضروری می باشد.

محصولات تمام لاستیک
قطعات تمام لاستیکی حلقه هایی منعطف با سطح مقطع های متنوع می باشند. وظیفه این محصولات مسدود نمودن منافذ بین دو قطعه چفت و بست شده به هم که از درونشان سیالی جریان دارد، می باشد. این قطعات با توجه به شغل و محل کاربرد به اسامی مختلفی شناخته می شوند، که واشرها، اورینگ ها و کاسه نمدها از آن جمله هستند. در بسیاری از ماشین آلات لازم می باشد که سیالاتی مانند بخار، روغن، آب و سوخت و مانند آن ها از قسمتی به قسمت دیگر انتقال یابد و برای آب بندی محل اتصال لوله های حامل این سیالات لازم است جسمی منعطف بین دو قعطه قرار گیرد. این جسم هنگام محکم نمودن پیچهای اصتال دهنده با پهن شدن خود جلوی عبور سیال را می گیرد. در مورد پیچهای استفاده شده در مخازن روغن یا سوخت و مانند آن کاربرد آب بندهای لاستیکی برای جلوگیری از نشت ضروری می باشد. از دیگر مصارف آب بندها، شیر آلات مربوط به سیالات مختلف است و این موضوع هنگامی اهمیت بیشتر پیدا می کند که سیال مورد بحث اثراتی تخریبی روی لاستیک داشته باشد. در مصارف خانگی نیز اهمیت اورینگ بسیار زیاد می باشد. به عنوان مثال در بخشهای مختلف ماشین لباسشوئی در اندازه های مختلف کاربرد دارد.
دانلود فایل
  • ۹۵/۰۵/۳۱
  • اشکان عبداله زاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی